اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تاثیر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

یکی از پدیده های نوظهور دنیای مجازی وب که به سرعت در حال رشد و توسعه بوده و هر روزه برنامه ها و اپیلکیشن های متنوعی توسط توسعه دهندگان از سراسر دنیا برای آن ارائه می شود، استفاده و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است. این شبکه ها پیش از این هم در سطح وب فعال بودند، ولی با فراگیر شدن گوشی های هوشمند بطور فزاینده ای همه گیر شده و تعداد بسیاری از کاربران اینترنت را به سوی خود جذب نمودند. شبکه های اجتماعی نیز مانند سایر ابزارهای موجود در وب استفاده های متنوعی داشته و کاربران با اهداف گوناگون در این شبکه ها فعالیت دارند. در این میان نکته قابل توجه این است که تعداد قابل توجهی از کاربران کسب و کار، تجارب اقتصادی و نیازمندی های خو را در این گونه شبکه ها به اشتراک می گذارند.

در واقع باید گفت این شبکه ها بازار مجازی تجارت جهانی تبدیل گشته اند رقابتی تنگاتنگ این کاربران به وجود آمده است. اینک مبحثی که بسیار دارای حائززاهمیت بوده و ذهن کاربران بسیاری را به خود  مشغول کرده است، تاثیر حضور  و فعالیت در این شبکه ها وب سایت رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو می باشد.  مدرسه  متاسفانه کانون پاسخ صریح و روشن به طور رسمی از سوی هیچ یک از این موتورهای جستجوگر ارائه نشده است از همین رو  گمانه‌زنی  های بسیاری راجع به این موضوع وجود دا رد و نظرهای متفاوتی در این باره بیان می شود.  به طور مثال گفته می‌شود میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برای گوگل مهم نیست ولی در عمل خلاف این موضوع صادق است چراکه به وضوح پیداست مطالبی که زیاد به اشتراک گذاشته شده است به مراتب بهتر نزد گوگل دارند. بله الو سلام خوبی ایرانی قدیمی بودن فیلم هندی تماشا اکنون با ما همراه باشید تابه تحلیل و بررسی این موضوع به پردازیم.

در چند سال گذشته یکی از مباحث مبهم و سردرگم کننده سئو، ارتباط رتبه بندی سایت در نتایج گوگل با فعالیت و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بوده است. اگر چه گفته می شود برای گوگل تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ملاک نیست، اما می توان حدس هایی در مورد اینکه چرا پست هایی که زیاد به اشتراک گذاشته می شوند رتبه گوگل بهتری بدست می آورند نیز زد. در این مقاله به بررسی مفصل این موضوع خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید  permissions یا سطح دسترسی در هاست چیست ؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تاثیر تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی گوگل

کارشناسان سئو و شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۰ مبیلادی متوجه ارتباط هایی بین تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی با رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل شدند. ولی میزان اثر گذاری آن به درستی مشخص نیست و  برخی از این کارشناسان معتقدند که گوگل تعداد دفعات اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را مانند بک لینک ها ولی به مراتب با اثر گذاری کمتر در رتبه بندی وب سایت ها منظور می کند. این در حالی است که شرکت گوگل منکر استفاده از تعداد اشتراک گذاری مطالب در الگوریتم رنبه بندی خود شده است.

همچنین در فهرست منتشر شده اخیر توسط کمپانی MOZ که در آن به علل و عوامل تاثیر گذار بر سئو اشاره شده است، این مورد را با میزان اثر گذاری کمی برشمرده است. ظاهرا باید پذیرفت که گوگل اهمیت چندانی به تعدد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، لینکدین، توییتر وشبکه هایی از این دست قائل نیست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

افزایش تعامل کاربران با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

خوب اگر از تاثیر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بر سئو صرف نظر کنیم و همچنان به دنبال حل این معما باشیم، شاید بهترین گزینه ایجاد ارتباط و تعامل بین کاربران شبکه های اجتماعی و وب سایت باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. خوب شاید واقعا علت این که مطالبی که دفعات بیشتری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند، دارای رتبه بهتری نزد گوگل می باشند، همیین موضوع باشد. این مورد منطقی هم به نظر می رسد که با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی افراد بیشتری آن را مشاهده کرده و همین امر موجب ایجاد تعامل بین کاربران و وب سایت مورد نظر می شود. حال بیایید با توجه به مستندات و در نظر گرفتن آمار و ارقام این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

حتما بخوانید  سئو برون سپاری چیست و چه مفهومی دارد؟

طی انجام آزمایشی در این رابطه که بین یک هزار صفحه وب صورت گرفت، نتیجه بدست آمده این بود که ارتباط بسیار تنگاتنگی بین نرخ تعامل در شبکه اجتماعی فیس بوک با نرخ کلیک یا همان CTR صفحات در فهرست نتایج ارگانیک موتور جستجوی گوگل وجود داشت. در این پروژه آماری از داده های آماری فیس بوک و داده های کلمات کنسول جستجوی گوگل استفاده شده بود. همچنین مشخص شد که مطالبی که به طور میانگین نرخ تعاملی بین شش تا سیزده درصد داشتند، نسبت به مطالب دیگر رتبه های بهتری کسب کرده بودند و همچنین CTR یا نرخ کلیک بیشتری نیز داشتند.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا باید پذیرفت که در حال حاضر فرایند لینک سازی بطور اساسی دچار تحولاتی گردیده است و در این میان اهمیت و میزان اثر گذاری شبکه های اجتماعی رو به فزانی گذاشته است. بطور کل می توان بمنظور تسریع افزایش ثبت و ایندکس صفحات وب سایت و همچنین افزایش تعداد بازدید از فایل های ویدیویی خود از اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمود. همچنین توصیه اکثر کارشناسان سئو به وب سایت های نوبنیاد و تازه کار که توانایی زیادی برای لینک سازی ندارند، همین ترفند اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می باشد. در پایان ضمن تشکر از همراهیتان، امیدواریم این مقاله از سری مقالات درساوب برای شما مفید و آموزنده واقع شده باشد.