الگوریتم گوگل پاندا Google Panda چیست ؟

الگوریتم گوگل پاندا

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

الگوریتم گوگل پاندا Google Panda یکی دیگر از الگوریتم‌های مفید و کاربردی موتور جستجوی گوگل است که چند سال پیش از سوی گوگل ارائه شد و هدف اصلی آن رصد نمودن محتوای وب سایت ها در سطح وب است. پیش از معرفی الگوریتم گوگل پاندا رتبه بندی وب سایت ها در فهرست های نتایج جستجو مبتنی بر اصول پایه و ابتدایی بود. بطور مثال رتبه نخست برای هر عبارت جستجو شده از آن وب سایتی بود که کلیدواژه مورد نظر به دفعات بیشتر در محتوای آن تکرار شده بود. این رویکرد اشتباه باعث شده بود که در صفحه اول گوگل مطالب غیرمرتبط یا محتواهایی که از کیفیت پایینی برخوردار بودند ظاهر شوند. کم کم گوگل متوجه این خلا خود شد و الگوریتم گوگل پاندا را به میان میدان فرستاد و باعث شد محتوای صفحه اول گوگل موفق‌تر، باکیفیت‌تر و مرتبط‌تر ظاهر شود.

الگوریتم گوگل پاندا

محتوای غنی از نگاه الگوریتم گوگل پاندا

نخستین موردی که در الگوریتم گوگل پاندا به آن توجه شده و مورد بررسی قرار گرفته خواهد شد، سطح کمی و کیفی محتوا بمنظور حصول اطمینان از غنی بودن آن می باشد. یک محتوای غنی نباید کوتاهتر از یک پاراگراف باشد. این مقدار حداقل مقدار پیشنهادی می باشد. یعنی تعداد واژه‌های به کار رفته در محتوا می بایست کافی و مهم تر از آن مفید باشد، تا سبب حضور بیشتر بازدیدکننده در وب سایت شده و در نتیجه آن نرخ پرش کاهش پیدا کند. و در مقابل چنانچه محتوای مورد نظر مفید نبوده یا اینکه طولانی باشد، آنچه مسلم است برای کاربران خسته کننده خواهد بود. هنگامی که شما مطلبی با محتوای مناسب در وب سایت خود منتشر می‌کنید که بازخورد خوبی داشته و نظر بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می نماید، صرف نظر از توجه کاربران گوگل نیز نگاه ویژه ای به وب سایت شما خواهد داشت و بدین ترتیب ضریب اعتماد مابین وب سایت شما و گوگل بمقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این موضوع بر اثر الگوریتم گوگل پاندا می باشد.

حتما بخوانید  انتخاب یک لپ تاپ مناسب هنگام خرید

اصالت محتوا از نگاه الگوریتم گوگل پاندا

در ابتدا باید ببینیم منظور از اصالت محتوا چیست و محتوای اصیل به چه محتوایی اطلاق می شود؟ منظور از محتوای اصیل در واقع منحصر بفرد بودن آن می باشد. یک محتوای اصیل فاقد هرگونه سرقت ادبی یا کپی برداری از سایر منابع می باشد. یکی از مواردی که بطور ویژه توسط الگوریتم گوگل پاندا مورد بررسی قرار می گیرد همین سرقت ادبی است، بطوریکه محتوای کپی شده نه تنها ارزشی ندارد بلکه یک امتیاز منفی برای وب سایت بشمار می آید. این یعنی رتبه وب سایت نه تنها افزایش نداشته بلکه بشدت تنزل خواهد یافت.

الگوریتم گوگل پاندا

برند سازی از نگاه الگوریتم گوگل پاندا

واژه برندینگ یا برندسازی بدین مفهوم است که برند یا نام تجاری خود  را تحت یک دامنه  وب سایت به گوگل معرفی نمایید و موجبات شناسایی کامل آن توسط گوگل را فراهم آورید. در این صورت برند و وب سایت مورد نظر به کاربران جستجو کننده پیشنهاد داده خواهد شد.. به عنوان مثال آپارات را در نظر بگیرید که با وارد کردن ” آ ” به کاربر پیشنهاد داده می شود.

حتما بخوانید  طراحی وب سایت تک صفحه‌ای

محوریت موضوع از نگاه الگوریتم گوگل پاندا

به عنوان مثال چنانچه از دید یک کاربر بازدیدکننده به وب سایت خود نگاه کنید، حتما این موضوع را درک خواهید نمود که داشتن یک هدف مشخص و از پیش تعیین شده، ضمن رعایت و برقراری نظم و ترتیب در محتوا ‌یکی از بارز‌ترین نکاتی است که در نگاه نخست مورد توجه قرار گرفته و جلب نظر می کند. پس بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، همواره تلاش کنید محتوایی که در نظر دارید منتشر کنید حول محور و موضوع مشخص وب سایت باشد. بطور مثال اگر وب سایت شما پیرامون موضوع بهداشت و سلامتی فعالیت می کند، مطالبی که قصد انتشار آنها را دارید باید به نوعی مربوط به موضوع اصلی و یا زیرمجموعه ای از آن باشد.