طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی آنلاین در واقع فروشگاهی است در بستر وب که بدون هیچگونه محدودیت مکانی و زمانی در دسترس بوده به این صورت که یک فروشگاه آنلاین صرف نظر از موقعیت مکانی ایجاد شده از تمام دنیا بصورت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی قایل دسترس می باشد که این یک ویژگی و قابلیت فوق العاده برای عرضه و فروش اجناس و کالا در بازارهای جهانی بوده، همچنین دارای مزایا و ویژگی های متعدد و بسیار دیگری می باشد. در ادامه به چند نمونه از مزایای یک وب سایت فروشگاهی اشاره خواهیم نمود.

 

  • مزایا و ویژگی های وب سایت های فروشگاهی

 

دسترسی دائم

نخستین ویژگی وب سایت های آنلاین فروشگاهیهمانطور که در بالا ذکر شد عدم محدودیت زمانی برای خرید توسط مشتریان می باشد. یعنی مانند یک مغازه نیست که سر ساعت معین باز شده و در ساعت معین تعطیل شود. فروشگاه آنلاین بصورت شبانه روز در تمامی ایام هفته اعم از تعطیل و غیر تعطیل در دسترس مشتریان می باشد.

هزینه پایین

راه اندازی یک فروشگاه هزینه هایی چون اجاره بهای ملکی، خرید وسائل مورد نیاز همچون میز، ویترین، قفسه و غیره، هزینه شارژ ماهانه فروشگاه و هزینه های آب برق گاز و … در بر خواهد داشت. در صورتیکه برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی به هیچ یک از این موارد نیاز نیست، شما می توانید در منزل کار خود را شروع نمایید.

نیروی انسانی کمتر

در یک فروشگاه معمولا تعدادی فروشنده، صندوق دار، پادو و سایر عوامل مورد نیاز مشغول به کارند که هزینه پرداخت حقوق ماهانه آنها رقم نسبتا بالایی خواهد بود که در ایجاد سایت فروشگاهی آنلاین به هیچ کدام از آنها نیاز نبوده و شما خودتان می توانید از پس انجام تمامی کارها بر آئید.

عدم محدودیت صنفی

نوع فعالیت هر فروشگاهی محدود به جواز صنفی اخذ شده از یک اتحادیه مشخص و در چارچوب معین اتاق اصناف بازرگانی می باشد و فروشنده موظف به فروش کالای مرتبط در صنف خود می باشد.این در صورتی است که وب سایت های فروشگاهی هیچ گونه محدودیت صنفی برای عرضه و فروش اجناس و کالای خود ندارند که شما حتما نمونه هایی از این وب سایت ها را دیده اید.

 

فروشگاه آنلاین

 

حال بپردازیم به نکات مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی

تصاویر محصول

هر محصول باید دارای تصاویر کامل از زوایای مختلف و رنگ های موجود از محصول باشد. همچنین قابلیت بزرگنمایی تصاویر وجود داشته باشد.

توضیحات محصول

توضیحات محصول تاحد امکان بصورت کامل و گویا بوده که شامل اطلاعاتی چون ابعاد محصول، وزن محصول، عملکرد محصول، موارد استفاده، کمپانی سازنده ، کشور سازنده، تهیه شده از جنس و سایر مشخصات لازم باشد.

دسته بندی محصولات

در وب سایت های فروشگاهی دسته بندی محصولات همانند قفسه بندی و تفکیک اجناس یک فروشگاه می باشد تا مشتریان به آسانی بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. محصولات باید به دسته های مختلف و زیر دسته های مرتبط با آنها گروه بندی شوند.

نقد و بررسی محصول

هر محصول باید دارای قسمتی تحت عنوان نظر خواهی باشد تا کاربران بتوانند به نقد و بررسی محصول پرداخته و نظرات خود را درباره محصول بیان کنند.همچنین کاربرانی که قبلا محصول را تهیه و استفاده نموده اند تجربیات خود را با دیگران به اشتراگ بگذارند.

محصولات مرتبط

با نمایش هر محصول محصولات مرتبط با آن نیز نمایش داده شوند.

پشتیبانی آنلاین

اکثر مشتریان وب سایت های فروشگاهی قبل از خرید سوالاتی در مورد محصول و نحوه خرید همچنین زمان و نحوه ارسال آن دارند که باید پاسخگوی آنها باشید تا مشتری با خیال آسوده اقدام به خرید محصول نماید.

پرداخت آسان

مراحل پرداخت آنلاین تا حد امکان ساده و آسان طراحی شود و از هرگونه پیچیده سازی اجتناب گردد